• Sağlıklı yaşamın olmazsa olmazı : Egzersiz •

13-04-2016

Bedenimiz hareket etmek için yaratılmış. Atalarımız yiyeceklerini elde etmek, bir yerden bir yere gitmek için sürekli hareket halindeydiler. Bizse kapalı mekanlarda bilgisayar ya da TV karşısında tüm gün oturuyoruz. Bunun sürdürülebilir olmadığını kavramak çok da zor değil. Hareket etmeyen kişilerde kemik, eklem, kaslar ile ilgili rahatsızlıklar boy göstermeye başlıyor. Ne yazık ki en çok yapılan hata spor yapmayı sürekli ertelemek. Sürekli şu iş bitince spor salonuna yazılacağım, bu ay bir bitsin pilatese başlayacağım gibi cümleleri eminim siz de kendinize defalarca söylemişsinizdir. Aslında hareket etmeniz için bir antrenöre ya da spor salonu üyeliğine ihtiyacınız yok. Kaslarınızı çalıştırmak bir park ya da merdiven kadar yakınınızda! Eğer genç kalmak istiyorsanız yapabileceğiniz en basit şey her gün dışarda 1 saat yürümek. Mümkünse arabalardan uzak temiz havada yapacağınız bu yürüyüş sağlığınızı ve mutluluğunuzu başka bir boyuta taşıyacaktır. Yok ben bir işi yaptı mı adam gibi yapmak istiyorum diyorsanız ertelemeyi bırakın ve aklınızda ne varsa dersine yazılın ve programınızı ona göre ayarlayın.

 

Egzersiz konusunda motivasyonunuzu arttırmak için en güzeli hareket etmenin faydalarını hatırlamak. Tüm bu faydaları görmek için en önemli şey süreklilik. Her gün egzersize 30 dakika ayırmak bir hafta sonunu spor salonunda geçirmekten çok daha etkili. İşte düzenli egzersizin faydaları:

 

Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Akciğer kapasitesini arttırarak daha uzun yaşamanıza yardımcı olur.

Kardiyovasküler hastalıkları önler.

Kilo kontolüne yardımcı olur.

Kemik erimesini azaltır.

Kas ve eklem ağrılarını azaltır.

Yüksek tansiyonu önler.

Yaşla gelen kas kaybını önler.

Tip 2 diyabet riskini azaltır.

Zihinsel fonksiyonları güçlendirir.

Enerji verir.

Stres ve depresyona karşı olumlu etkisi vardır.

Uyku kalitesini arttırır.

Esnekliği arttırır.  

 

Keyif aldığınız bir egzersiz türü bulun ve her gün en az 30 dakika hareket etmeyi unutmayın. Hiç bir şey yapamıyorsanız tempolu yürüyün. Bu ileriye dönük yapacağınız en önemli sağlık yatırımlarından biri olacaktır. Yeni egzersiz türleri denemek için fırsat yaratın ve sizi mutlu eden neyse onu yapın. Önemli olan ödev gibi değil eğlenerek spor yapmak :)

 

İlginizi Çekebilir
Olumlama nedir? Sağlık kazandıran olumlamalar
Olumlama nedir? Sağlık kazandıran olumlamalar
Blog'a Git
Detoks Süreci
Detoks Süreci
Blog'a Git
Sağlıklı beslenmeye başladım ama...
Sağlıklı beslenmeye başladım ama...
Blog'a Git
Avokado : Tam bir besin deposu
Avokado : Tam bir besin deposu
Blog'a Git