• Sağlıklı beslenmeye başladım ama... •

13-06-2016

Bazen insanlar işlenmiş ve hayvansal gıdaları hayatlarından çıkarıp daha sağlıklı beslenmeye başladıklarında daha iyi hissetmezler. Hatta sindirim organlarında alışık olmadıkları gaz, şişkinlik gibi rahatsızlıklar hissederler. Bu gibi durumlarda sabırlı olup bedenin yeni beslenme düzenine uyum sağlamasına izin vermemiz gerekiyor. İnsan bedeni adapte olma konusunda o kadar başarılı ki yıllarca tüketilen sözde gıdaları en iyi şekilde sindirebilmeye adapte olduğundan bol lifli bitkisel besinler ilk başta rahatsızlık yaratabiliyor.

 

Günümüzün yaygın beslenme alışkanlığı ekmek, patates, makarna, pilav ve hayvansal gıdalar ağırlıklı olduğundan az lif, az su ve çok tuz içerir. Taze sebze ve meyvelerden oluşan bitkisel ağırlıklı bir beslenme ise bol lif ve su içerdiğinden dışkının ilerlemesi için daha az içsel basınç gerekir. Bu nedenle bağırsakların peristaltik hareketlerinin buna uyum sağlaması gerçekleşene kadar gaz, şişkinlik ve ishal gibi sorunlar ortaya çıkabilir, fakat kısa sürede iyileşir. Ayrıca alışık olduğunuz gıdaları bırakmaktan dolayı baş ağrısı, halsizlik, isteksizlik gibi semptomlar oluşabilir. Bunlar vücudun arınma belirtileridir ve 1-2 hafta içerisinde geçer.

 

 

Bazen kişiler detoks semptomlarını yanlış yorumlar ve bu yeni beslenme tarzı bana iyi gelmedi diye düşünür. Az yediğim için halsiz kaldım, et yemeyince yorgun düştüm gibi... Bu şekilde düşünmemizde alışkanlıklarımız ve düşünce kalıplarımız büyük rol oynar. Senelerce et tüketmek ve güçlü olmak bağlantısı zihninize kazındığından farklı bir beslenme türü deneyip işe yaramadığını görmek istemeniz gayet normaldir. ‘Sebze ağırlıklı beslenmeyi denedim ama halsiz kaldım, hasta oldum, başım ağrıdı... Besin anlamında eksik olmalı ya da bana uymadı ben eskisi gibi yemeye devam edeyim.’ yaklaşımı yanlış karar vermemize neden olur.

 

Semptomlara takılmayıp bir kaç günlük deneme süresini uzatanlar bir süre sonra kendilerini çok hafif ve enerjik hissetmeye başlar. Aynı zamanda daha sağlıklı görünürler. Sindirim sistemi yeni beslenme tarzına alıştıktan sonra gaz ya da şişkinlik gibi sorunlar kalmaz. Bu dönemi daha rahat geçirme yöntemlerinden biri de bir öğünde farklı gıdaları karıştırmamaktır. En fazla 1-2 çeşit sebzeden oluşan bir öğünün sindirilmesi çok daha kolaydır.

 

Eğer sağlıklı beslenmeye karar verdiyseniz bedeninize yeni beslenme düzenine alışması için zaman tanıyın. Sizi rahatsız eden semptomlar oluşursa bunu arınmanızın bir parçası olarak görün ve derin bir nefes alarak bedeninize teşekkür edin.      

 

İlginizi Çekebilir
Plastikleri hayatınızdan çıkarın!
Plastikleri hayatınızdan çıkarın!
Blog'a Git
Sağlıklı beslenmeye başladım ama...
Sağlıklı beslenmeye başladım ama...
Blog'a Git
Şeker bağımlılığına son verin!!!
Şeker bağımlılığına son verin!!!
Blog'a Git
Avokado ve Ispanaklı Kinoa Salatası
Avokado ve Ispanaklı Kinoa Salatası
Blog'a Git